Na czym polega trening obwodowy?

trening-obwodowy

Trening obwodowy to kombinacja sześciu lub większej liczby ćwiczeń, wykonywanych z krótkimi przerwami między nimi, dla określonej liczby powtórzeń lub określonego czasu. Jeden pełny obwód ma miejsce, gdy wszystkie ćwiczenia zostaną wykonane. W jednym treningu można wykonać wiele obwodów.

Trening obwodowy zwykle obejmuje od sześciu do dwunastu różnych ćwiczeń i powinien być skonstruowany tak, abyś mógł wykonywać ćwiczenia z dobrą techniką i bardzo krótkimi przerwami na odpoczynek.

Do czego służy trening obwodowy?

Trening obwodowy jest rodzajem treningu szczególnie lubianym przez osoby, które w szybkim czasie chcą spalić dużą liczbę kalorii. Jest to także doskonały sposób na poprawę wydolności sercowo-naczyniowej i wytrzymałości mięśniowej.

Trening podniesie Twoje tętno i utrzyma je na wysokim poziomie w całym obwodzie ze względu na krótkie okresy odpoczynku, mięśnie pracujące w tym samym czasie oraz kombinacje ćwiczeń aktywizujących górne i dolne części ciała.

Odpowiedni wybór i struktura ćwiczeń w obwodzie będą oznaczać, że możesz przechodzić z jednego ćwiczenia do drugiego bez nadmiernego zmęczenia. Ten rodzaj ćwiczeń ma pewne zalety treningu sercowo-naczyniowego i siłowego, ale w całości nie powiela żadnego z nich.

Zalety treningu obwodowego

Trening obwodowy ma wiele zalet, przedstawiamy je poniżej.

  • Możesz pracować we własnym tempie. Niezależnie od poziomu kondycji, możesz poruszać się po torze we własnym tempie, więc ten rodzaj aktywności fizycznej jest idealny dla każdego – niezależnie, czy jesteś fanatykiem fitness czy kimś, kto dopiero zaczyna ćwiczyć.
  • Możesz cieszyć się różnorodnymi ćwiczeniami. Istnieje ogromna gama ćwiczeń do wyboru – od martwych ciągów, po treningi oporowe czy ćwiczenia naczyniowe. Oznacza to, że podczas treningów na pewno nie zaznasz nudy.
  • Trening, który szybko spala kalorie i tłuszcz. Większość ćwiczeń obwodowych ma dość wysoką intensywność i jest świetna do spalania nadmiaru tkanki tłuszczowej. Jeśli więc zależy Ci na zgubieniu zbędnych kilogramów, trening to świetny sposób na osiągnięcie tego.
  • Trening obwodowy poprawia kondycję i ogólną sprawność. Intensywny trening sercowo-naczyniowy nie tylko wspiera proces odchudzania, ale także pomaga poprawić kondycję i wytrzymałość. Pomoże Ci to w dłuższym wysiłku, a także pomoże przygotować się do wyścigów czy triathlonów.

Co należy zabrać na trening obwodowy?

Nie potrzebujesz żadnego specjalistycznego sprzętu, aby aktywnie brać udział w treningu. Wystarczy, że zabierzesz ze sobą butelkę wody, ręcznik, sportowe ubranie oraz buty. Pełną ofertę treningów, jakie oferuję, znajdziesz na stronie https://www.fitkick.pl/treningidieta/. Zapraszam do współpracy!