Które akcesoria fitness warto mieć w domu?

ćwiczenia

Akcesoria fitness, z których możemy korzystać w domu są najlepszym antidotum na wymówkę, że nie mamy czasu iść na siłownię. Przydadzą się również wtedy, kiedy podejmiemy decyzję o regularnych treningach z trenerem, ale będziemy chcieli poćwiczyć również w domu. Jeśli poważnie podchodzisz do formy w zaciszu własnego domu, wybierz uniwersalne produkty, które sprawdzą się podczas wielu ćwiczeń.

Mata do ćwiczeń 

Mata do ćwiczeń to jedno z najpopularniejszych akcesoriów do ćwiczeń i może się okazać, że posiadasz ją w domu. Jeśli jednak nie, zaopatrz się w wysokiej jakości matę, która zapewni amortyzację podczas jogi, rozciągania lub ćwiczeń na brzuch. Maty świetnie spisują się również podczas treningu na zewnątrz, umożliwiając robienie pompek, deski i skoków, bez martwienia się o otarcia i stłuczenia, spowodowane np. kamieniami.

Skakanka

Jeśli nie miałeś w rękach skakanki od czasów szkoły podstawowej, czeka cię niespodzianka. Skakanki kosztują zwykle bardzo niewiele, ale zapewniają zabójczy trening cardio, który możesz wykonać praktycznie wszędzie. Nie spodziewaj się jednak, że pokochasz 30-minutowy trening ze skakanką od samego początku. To ciężka praca, dlatego wykorzystaj ją do treningu interwałowego, przełączając się między minutą skakania a minutą odpoczynku.

Piłka stabilizacyjna 

Piłki stabilizacyjne stały się popularne pod koniec lat 90. XX wieku i nic nie wskazuje na to, że wkrótce przestaną być modne. Te duże, napompowane kule mają średnicę od 45 do 75 centymetrów i są zaprojektowane tak, aby utrzymać ciężar większości dorosłych osób. Jakie ćwiczenia możesz wykonać z piłką? Spróbuj utrzymać równowagę goleni na piłce, wykonując zestaw pompek lub umieść piłkę między plecami a ścianą, aby utrudnić wykonywanie przysiadów. Możesz nawet użyć piłki jako zamiennika do krzesła, którego używasz przy biurku, np. pracując w domu. To świetne ćwiczenie stabilizujące mięśnie.

Hantle

Istnieje powód, dla którego hantle są wyposażeniem każdej siłowni na całym świecie – działają. Łatwo je włączyć do praktycznie każdego ćwiczenia, a przy odpowiednim zastosowaniu pomagają budować całkowitą siłę ciała. Dobrym pomysłem jest zacząć od co najmniej trzech do pięciu zestawów hantli o różnej wadze od 0,5 do 5 kilogramów.

Wałek z pianki 

Wałki piankowe, znane jako narzędzia do samodzielnego masażu, świetnie nadają się również do ćwiczeń rozciągających i ruchów równowagi. Poszukaj wałków wykonanych z pianki EVA, aby zapobiec kruszeniu się wałka.

Utrzymanie dobrej kondycji fizycznej w domu nie wymaga budowania małej siłowni – dzięki zaledwie kilku hantlom i podstawowemu zestawowi do ćwiczeń domowych możesz zrobić na prawdę dobry trening. To, czego naprawdę potrzebujesz, to motywacja – pamiętaj, że nawet najlepszy sprzęt nie jest w stanie nic zdziałać bez silnej woli, celu i motywacji.