LifestyleTreningi

Zalety efektywnego treningu w domu

Czasami w trakcie pełnego obowiązków dnia nie ma możliwości wygenerowania dodatkowych godzin na trening na siłowni.

Wiele osób w takiej sytuacji rezygnuje z jakiejkolwiek aktywności. Zupełnie niepotrzebnie. Efektywny trening można wykonać również w domu, na własnym dywanie. 😉

To znacznie lepsza alternatywa niż odpuszczenie ćwiczeń. Kilka „wolnych” dni z rzędu może łatwo doprowadzić do stagnacji i problemów z powrotem do aktywności fizycznej.

Nie, nie mam na celu zniechęcania do klubów fitness. Korzyści płynące z posiadania karnetu na siłownię są łatwo dostrzegalne: atmosfera, wzajemna motywacja, odpowiedni sprzęt, obecność osoby asekurującej nas czy udogodnienia typu sauna, fit barek i masaże. Tych zalet nie trzeba na siłę bronić.

Siłownia jest świetnym miejscem, jednak warto dostrzec też plusy wykonywania treningu w domu. Przykłady?

Brak rozpraszaczy

Na siłowni czasami spotykamy osoby, które pojawiają się tam bardziej w celach towarzyskich, niż treningowych. Dziewczyna w przykrótkich szortach ćwicząca pół metra od nas czy przystojny pan wyciskający 1000 kg na klatę. 😉 Już wiesz, o czym mówię?

Oszczędność czasu

Nie czekasz na zwolnienie potrzebnej Ci do ćwiczeń maszyny i nie tracisz czasu w kolejce pod prysznic. To szczególnie ważne w dniach, kiedy czas zdaje się mknąć wyjątkowo szybko.

Dużo przestrzeni

Nieograniczone możliwości dla tanecznych ruchów karate w przerwach między seriami czy puszczenia ulubionej muzyki na pełen regulator. Całkowita swoboda.

Warto zdawać sobie sprawę, że realizacja planu treningowego jest możliwa również przy korzystaniu z kilku metrów kwadratowych w naszym domu czy też w ogrodzie. Będąc w domu, od podjęcia decyzji do realnego rozpoczęcia treningu dzieli nas tylko minuta. Żal tego nie wykorzystać!

Skuteczny trening w domu


Treningi siłowe, jako zorganizowane ćwiczenia, w których mięśnie są poddawane ruchowi w oporze (tzn. muszą przeciwdziałać sile, jaka na nich napiera, tak aby stać się większymi) są bardzo cenne. Generowany przez nie pozytywny impuls jest tak silny, że stają się one bardzo efektywne.

W zależności od stopnia wytrenowania, dla jednych będą to zwykłe przysiady, a dla innych pompki na jednej ręce. Ilość możliwych do wykonania ćwiczeń jest ogromna – wystarczy, by przeprowadzić trening od ramion po łydki. Jeżeli brakuje nam inwencji w wymyślaniu coraz to nowych ćwiczeń z wykorzystaniem własnego ciała, możemy użyć sprzętu typu guma oporowa, abs roller, skakanka, piłka czy też drążek.

Osoby, które mimo wszystko preferują treningi siłowe w klubie fitness, czas w domu mogą wykorzystać na np. półgodzinną sesję rozciągającą, mobilizację stawów czy też wdrożenie kilku ćwiczeń funkcjonalnych, aby poprawić i wzmocnić swoją postawę. Czyli wszystko to, na czym niekoniecznie skupiamy się będąc na siłowni.

Przy totalnym braku pomysłów i motywacji, zawsze można zadzwonić do trenera, który nie tylko przyjedzie i zaplanuje ćwiczenia, ale też zapewni odpowiedni sprzęt oraz wsparcie. 😉

Każdego dnia można zrobić coś dobrego dla siebie. 🙂

Peace