Treningi

No Pain No Gain – czy aby na pewno ? 🤔

➡️Jako trener i osoba związana ze sportem, przez większość życia,
uwielbiam wszystkie formy aktywności fizycznej.
Kocham treningi i walkę z ciężarami.

Jestem uzależniony od męczenia się i stałego przekraczania limitu. 

Ale to w co nie wierzę – to, że ból jest konieczny do osiągania progresu…
Możemy stale rzucać sobie wyzwania, jednak bez ranienia się.
I choć prawdą jest to, że musimy zmusić nasze ciało do wyjścia poza „strefę komfortu”, czy wygody, aby osiągnąć więcej, jednak nie trzeba iść na wojnę z naszym ciałem ignorując tym samym ból.

Można uzyskać dobre wyniki bez wchodzenia w ekstremum.

Dostrzeż różnicę.
Zmęczenie mięśni jest normalne po dobrej sesji podnoszenia ciężarów lub intensywnego wysiłku Celowo pracujesz do zmęczenia aby sięgać po więcej. Mówiąc prościej – pracujesz w kierunku lekkiego uszkodzenia mięśni, które odbudują się stając silniejszymi.
Praca w kierunku zmęczenia mięśni, pomaga także budować ich wytrzymałość.
Jednak ból mięśni to nie to samo. Bóle mięśni są sygnałami, że coś jest nie jest tak.
Bolesność od wytężonej pracy, to naturalny wynik treningu, jednak trwanie w nim i odbywanie kolejnych workoutów, nie jest dobre dla naszego organizmu.
Zmęczenie polega na tym, że nie możesz zrobić kolejnego powtórzenia – ból to zupełnie odmienne uczucie.
Nie udowadnia na siłę sobie i innym, że jesteś twardy przez ignorowanie bólu.
Może to skutkować kontuzjami, które uniemożliwią Ci dalszą pracę i rozwój.

Zrób sobie wolne.
Twoje mięśnie potrzebują czasu aby się uzdrowić i odbudować.
Ważne jest aby dać swojemu ciału czas na regenerację.
Jeśli jednak nie jesteś w stanie wytrzymać bez siłowni, w kolejnym dniu skup się na innych parametrach fizycznych lub partiach mięśniowych.
Na rozciąganiu, sile funkcjonalnej, pływaniu..
Jeśli nadal chcesz katować- trzeci raz w tym tygodniu plecy- zejdź trochę z ciężarów i zrób bardziej techniczny trening.

Słuchaj swojego ciała.
Mówi do Ciebie przez cały czas. To ważne czy słuchasz jego sygnałów. Skoro wiesz ile w danej chwili masz baterii w swoim telefonie, powinieneś dojść do momentu, w którym odczucie bólu i spięcia daje Ci wyraźny i akceptowalny sygnał abyś się zatrzymał.
Należy słuchać i szanować swoje ciało.

Zatankuj paliwo.
Należy stale uzupełniać płyny utracone przez Twój organizm. Zaraz po intensywnym treningu, dostarczać zdrowe posiłki w celu odzyskanie energii.
Pomyśl o białku węglowodanach i zdrowych kwasach tłuszczowych.
Przez ponowne odżywianie mięśni, organizm będzie lepiej przygotowany do następnego treningu.

No pain no game..
Pain nie powinien być noszony jako oznaka honorowa przypięta na klacie.
Możesz wciąż przekraczać limity, bez nadmiernego przeciążania i życia w bólu.
Twoje ciało to piękny posąg – traktuj go dobrze i z szacunkiem.

Stay strong!